Login

Welcome, Guest. Please login or register.

March 29, 2024, 06:40:47 am

Author Topic: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)  (Read 11816 times)  Share 

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jessicah_atarnotes

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: +17
French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« on: May 27, 2019, 06:05:44 pm »
+22
Hey guys! Happy May! Hoping that VCE French is treating you all well.

I've been trawling the VCE French thread and I've noticed that's it's...not the most active of threads! So I'm starting this topic to try engage you all a little more. I see that there's already heaps of good links to resources provided by fellow AN members (bless), but I also understand that these huge lists might be a bit overwhelming for some of you, and leave you unsure of where and how to start.

With this thread, I hope to give you guys a consistent and weekly feed of French listening/reading practice, so you can improve, step by step!

So, how will this thread work? Every Monday afternoon, I will post:
- A link to francetvinfo.fr (a French news site, which presents short written article AND a corresponding audio recording - both listening and reading practice!)
- A list of questions in English/French for you to answer (I will post up answers/give feedback the following Monday)
- A Quizlet link with vocab from the article
- Bonus clips every now and then (they're fun I promise)

Don't think a thread like this has been made before, so I'll trial this for a couple of weeks and see how it goes. Let's go!
« Last Edit: May 27, 2019, 06:11:02 pm by jessicah_atarnotes »

jessicah_atarnotes

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: +17
Re: Weekly Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #1 on: May 27, 2019, 06:07:11 pm »
+8
MONDAY 27 MAY 2019  8)

LINK: https://www.francetvinfo.fr/replay-radio/c-est-mon-boulot/aux-etats-unis-apres-metoo-de-plus-en-plus-d-hommes-n-osent-plus-travailler-avec-des-femmes_3433255.html

QUESTIONS: Answer in full sentences in ENGLISH.
1.Who is "Weinstein" and what was he accused of? (2 marks)

2. The article reports that the site "Slate" organised a survey. Where did this survey take place? How many people participated? (2 marks)

3. Compare the results of the "Slate" survey from last year to those from this year. (4 marks)

QUESTIONS: Answer in full sentences in FRENCH.
4. De nos jours, comment sont les femmes défavorisées au travail? (3 marks)

5. Est-ce qu'il y a beaucoup de femmes aux positions de pouvoir aux États-Uni? (2 marks)

6. Est-ce que la situation pour les salariées s'améliore? Expliquez avec une statistique. (2 marks)

QUIZLET: https://quizlet.com/_6qpx6n (only 10 terms!)

BONUS: https://www.youtube.com/watch?v=RL7grUEo960 Funny Youtube clip...by French Youtuber Cyprien...with ENGLISH SUBTITLES! Feel free to check out the rest of his channel, he's a funny guy!

Post up your answers below (and feel free to discuss), try out the Quizlet, have a laugh at the Youtube clip! See you guys next Monday!  :D

jessicah_atarnotes

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: +17
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #2 on: June 03, 2019, 04:40:37 pm »
+6
Bumping this - just give it a try you guys! I'll post up the answers and the next exercise when someone's had a go at this.

aahana_xo

  • Fresh Poster
  • *
  • Posts: 2
  • Respect: +1
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #3 on: June 12, 2019, 09:50:36 pm »
+2
Thanks for this!! I will definitely get onto it this weekend, really good idea :)

mada

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: 0
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #4 on: June 12, 2019, 10:17:09 pm »
+4
Thank you soooooo much for this initiative! I will try to answer every week, this seems so helpful!  :) :) :)

Question 1
Weinstein is an American producer accused of sexual aggression against actresses and other women in the #metoo movement.
Question 2
The survey took place in the United States of America and 5000 people participated in it.
Question 3:
The percentage of men feeling uncomfortable with having professional relationships with women increased by 32%, where men are many times more hesitant to work face-to-face, travel or dine together with women of younger than them from fear of being accused of sexual harassment
Question 4:
Les femmes affrontent des difficultés d'attendre les postes ouvertes, et c'est à cause d'avoir moins accès à l'aide, comme les réseaux et les information générales et stratégiques.
Question 5
Ce n'est pas la réalité du tout. En fait, le chiffre dit que just 5% de femmes sont au top management des plusieurs cent grandes enterprise Américaines.
Question 6
La situation de salairées s'améliora parce que, en 2018, 70% de boîte affirment qu'ils prendront l'action contre l'harcèlement sexual contre les femmes.

Merci beaucoup!
(btw, Cyprien is HILARIOUS  ;D XD)

rzerbe

  • Fresh Poster
  • *
  • Posts: 2
  • Respect: 0
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #5 on: June 12, 2019, 10:43:54 pm »
+3
I'll have a go this weekend too! Thanks for organising this, it's exactly what I need to start slowly preparing for the exam  :)

jessicah_atarnotes

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: +17
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #6 on: June 17, 2019, 05:55:06 pm »
+7
Hey guys, great to see some of you having (or saying that you'll have) a go ;D

It's Monday today, so I'll post up the answers for 27/05/19 (check the spoiler tab below) and also a new set of material for this week.

ANSWERS to 27/05/19
Spoiler

QUESTIONS Answer in full sentences in ENGLISH.
1. Weinstein is an American producer (1) who has been accused of sexual aggression against numerous actresses (1)

2. This survey took place in the US (1) and more than five thousand people participated (1)
*VCAA often like to test students on key words -  "more than" is an example of this, as it's critical detail that mustn't be left out of your answer (if you didn't mention this = 0 marks). Be careful of these!

3. Compared to last year:
  • 60% of male executives feel uncomfortable about having professional relationships with women (e.g. working one-on-one, giving advice or networking.) This is a 32% increase from last year. (1)
  • Male executives are 12 times more hesitant to work one-on-one with a female colleague (1),
    • 9 times more hesitant to travel with a younger female colleague for work (1),
    • and 6 times more hesitant to go to a work dinner with them (1).

    QUESTIONS: Answer in full sentences in FRENCH.
    4. De nos jours, les femmes ne peuvent pas bénéficier du mentorat des top managers (1). Elles n’ont aucun accès aux informations stratégiques (1), aux réseaux (1) ou aux informations sur les postes ouverts (1).
    *My bad guys, this question should’ve been 4 marks but since I’ve written 3 marks, as long as you have any of the 3 points above you’re good!

    5. Non (1). En fait, on ne compte que 5% de femmes dans le top management des 500 plus grandes entreprises américaines (1).

    6. Oui, la situation pour les salariées s'améliore (1). And any one of:
    • Aujourd’hui, 70% des personnes interrogées affirme que leur boîte a pris des mesures contre le harcèlement. (1)
    • Aujourd’hui, trois-quarts des salariés concernés assurent que, désormais, un fait de harcèlement sexuel sera pris au sérieux par leur entreprise. (1)
    OR
    Non, la situation pour les salariées ne s'améliore pas (1). Le harcèlement sexuel reste tout de même très présent puisque 57% des femmes américaines déclarent en avoir été victimes depuis le début de leur carrière. (1)
Now, QUESTIONS for MONDAY, 17 JUNE 2019  8)
LINK: https://www.francetvinfo.fr/bac/c-est-vraiment-un-defi-personnel-elena-costaricaine-de-18-ans-va-passer-le-bac-un-an-seulement-apres-son-arrivee-en-france_3492557.html

QUESTIONS Answer in full sentences in ENGLISH.
1.   Where did Elena come from? (1 mark)
2.   Where is Elena living right now? Why and for how long? (3 marks)
3.   Was Elena always good at French? What does she think about doing “le bac”? (3 marks)

QUESTIONS: Answer in full sentences in FRENCH.
4. “Elena déteste la philosophie.” Vrai ou faux? Expliquez avec une citation. (2 marks)
5. “Elena aime bien le système d’éducation en France.” Vrai ou faux? (1 mark)
   a. Qu’est-ce qu’Elena pense de ses professeurs? (2 marks)
   b. Qu’est-ce qu’Elena pense de les étudiants français? (2 marks)
6. Est-ce qu’Elena est une bonne élève? Expliquez avec une citation. (3 marks)

QUIZLET: https://quizlet.com/_6tbm61 (only 10 terms!)

BONUS: French Youtuber of the week is… Norman! Again, he speaks in French but most (if not all) of his videos have English subtitles. Here’s a skit he's written about dads: https://youtu.be/EZcJEvXmjfY :,) Enjoy and see y'all next week![/list]

rzerbe

  • Fresh Poster
  • *
  • Posts: 2
  • Respect: 0
Re: Weekly Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #7 on: June 17, 2019, 08:13:00 pm »
+1
MONDAY 27 MAY 2019  8)

Je suis désolée, je suis en retarde!
Je n’ai pas regardé aux solutions, mais j’ai eu besoin d’écouter et de lire les textes de plusieurs fois!

1.Who is "Weinstein" and what was he accused of? (2 marks)
Weinstein is an American film producer, who has been accused of sexually harassing numerous actresses.

2. The article reports that the site "Slate" organised a survey. Where did this survey take place? How many people participated? (2 marks)
The “Slate” survey took place in the USA and more than 5000 people participated.

3. Compare the results of the "Slate" survey from last year to those from this year. (4 marks)
According to the “Slate” survey:
Last year, 32% of male management staff felt uncomfortable having professional relationships with women. This year, the figure increased to 60%.
In comparison to last year, this year:
12 times the number of male managers felt hesitant to work one-on-one with a woman
9 times the number of male managers felt reluctant to go on work trips with a younger female colleague
6 times the number of male managers felt hesitant to have a work dinner with a younger female colleague

4. De nos jours, comment sont les femmes défavorisées au travail? (3 marks)
Actuellement, les travailleuses ne profitent plus du mentorat des meilleurs managers.
De plus, elles ne peuvent plus accéder aux renseignements stratégiques, ni aux réseaux, ni aux informations sur les postes ouverts.

5. Est-ce qu'il y a beaucoup de femmes aux positions de pouvoir aux États-Uni? (2 marks)
Non, pas du tout. Parmi 500 des plus grandes entreprises américaines, il n y a que 5% de femmes dans le ‘top’ management.

6. Est-ce que la situation pour les salariées s'améliore? Expliquez avec une statistique. (2 marks)
Oui, la situation s’améliore. En 2018, un peu moins de la moitié des entreprises interrogées avaient pris des mesures à l’encontre du harcèlement sexuel. Alors que cette année (2019), ce chiffre est passé à 70%.

Un gros merci pour cette initiative généreuse :)

Je n’ai qu’une question concernant l’examen:

Quand on répond en français, pensez-vous qu’il serait préférable qu’on remplace quelques mots par des synonymes (pour montrer notre connaissance) ou qu’on conserve la formulation originale du texte?

mada

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: 0
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #8 on: June 21, 2019, 08:15:44 pm »
+2
Voila mes réponses cette semaine!

Merci encore pour son travail et son effort de faire tout ça!


1.   Where did Elena come from?
Elena comes from Costa Rica

2.   Where is Elena living right now? Why and for how long?
Elena is living in Val-de-Marne close to Paris, and she is there for a school exchange program for a year.

3.   Was Elena always good at French? What does she think about doing “le bac”?
At the start, Elena spoke barely any French, but she finds joy in the bac nevertheless, because she finds that she is able to challenge herself more than in her home country, and she is also able to do Philosophy; something she couldn't do there, either.


4. “Elena déteste la philosophie.” Vrai ou faux? Expliquez avec une citation.
Faux. Elena aime beaucoup la philosophie; elle a dit que la philosphie l'a «vraiment passionnée»

5. “Elena aime bien le système d’éducation en France.” Vrai ou faux?
Oui, Elena aime beaucoup le bac Français.

   a. Qu’est-ce qu’Elena pense de ses professeurs?
Elena pense que ses professeurs sont très engagés et ils aiment d'aide les étudiants à faire leurs mieux et comprendre biens les cours.

   b. Qu’est-ce qu’Elena pense de les étudiants français?
Elena pense que les étudiants sont très sérieux et ils travaillent dur.

6. Est-ce qu’Elena est une bonne élève? Expliquez avec une citation.
Elena est une très bonne étudiante parce qu'elle va bien au lycée malgré qu'elle n'est pas née en France. Ses camarades ditent qu'elle obtiend "des meilleurs notes" qu'eux.

Je n’ai qu’une question concernant l’examen:[/b]
Quand on répond en français, pensez-vous qu’il serait préférable qu’on remplace quelques mots par des synonymes (pour montrer notre connaissance) ou qu’on conserve la formulation originale du texte?

J'aime beaucoup ton question! Je voudrais demande la même question, aussi. Dans mes réponses au-desus, j'ai essayée de changer les mots de la questions un peu, est-ce que ça vraiment nécessaire, comme j'ai entendu? Si oui, est-ce que tu a des conseils?



Rameen

  • Trailblazer
  • *
  • Posts: 30
  • Respect: +1
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #9 on: June 30, 2019, 04:29:46 pm »
+2
Bonjour! Voici mes réponses.

QUESTIONS Answer in full sentences in ENGLISH.
1.   Where did Elena come from? (1 mark)
Elena came from Costa Rica.
2.   Where is Elena living right now? Why and for how long? (3 marks)
She is living in the high school of Perreux-sur-Marn in Val-de-Marne, near Paris. She is staying for one year to undertake the baccalaureate.
3.   Was Elena always good at French? What does she think about doing “le bac”? (3 marks)
When Elena arrived in France, she barely spoke French. She was not always good at French. She thinks the baccalaureate is "really hard, it's really a personal challenge" for her.

QUESTIONS: Answer in full sentences in FRENCH.
4. “Elena déteste la philosophie.” Vrai ou faux? Expliquez avec une citation. (2 marks)
La déclaration est fausse parce que Elena aime beaucoup la philosophie. Elle dit que c'est "super bien de faire de la philo, d'interpréter les choses."
5. “Elena aime bien le système d’éducation en France.” Vrai ou faux? (1 mark)
La déclaration est vrai prace que Elena adore le système d’éducation en France .
   a. Qu’est-ce qu’Elena pense de ses professeurs? (2 marks)
Elena pense que les professeurs sont très engagés et ils essaient vraiment de les étudiants français faire comprendre.
   b. Qu’est-ce qu’Elena pense de les étudiants français? (2 marks)
Elena pense que les étudiants français sont aussi très sérieux et ils travaillent beaucoup.
6. Est-ce qu’Elena est une bonne élève? Expliquez avec une citation. (3 marks)
Oui, Elena est une bonne élève car "elle a des meilleures note". Aussi, les élèves font en classe des choses qu'Elena n'a jamais faites, et elle le fait mieux.

jessicah_atarnotes

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: +17
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #10 on: July 08, 2019, 06:19:15 pm »
+4
Hey guys,

Apologies for the short absence! The listening/reading exercises are back once again! As before, answers to the latest question set under the "Spoilers" tab, and a fresh set of questions for this week right below.

ANSWERS TO 17/06/2019
Spoiler
QUESTIONS: Answer in full sentences in ENGLISH.
1. Where did Elena come from? (1 mark)
Elena comes from Costa Rica (1).

2. Where is Elena living right now? Why and for how long? (3 marks)
•   Elena is currently living at Val-de-Marne, which is near Paris (1). She will live at Val-de-Marne for a year (1) as she is on exchange at Perreux-sur-Marne High School (1).

3. Was Elena always good at French? What does she think about doing “le bac”? (3 marks)
•   Last September, when she first arrived in France, Elena barely spoke any French. (1)
•   Elena thinks that “le bac” is very difficult and a personal challenge. (1) OR Doing “le bac” as an exchange student is very difficult, but Elena finds in it a certain pleasure and says that she has learnt a lot this year. (1)

QUESTIONS: Answer in full sentences in FRENCH.
4. “Elena déteste la philosophie.” Vrai ou faux? Expliquez avec une citation. (2 marks)
C’est faux (1). Elena dit,
•   “Au Costa Rica, nouse n’avons pas de philosophie, c’est quelque chose que j’ai appris ici…Ça m’a vraiment passionée.” (1) OR
•   Elena dit, “J’ai trouve ça super bien de faire de la philo, d’interpréter les choses.” (1)

5. “Elena aime bien le système d’éducation en France.” Vrai ou faux? (1 mark) Vrai (1).
a.   Qu’est-ce qu’Elena pense de ses professeurs? (2 marks)
•   Elena trouve que les professeurs sont très engages (1).
•   Elle dit, “Ils essaient vraiment de nous faire comprendre.” (1)
b.   Qu’est-ce qu’Elena pense de les étudiants français? (2 marks)
•   Elena trouve que les étudiants sont aussi très sérieux (1) et ils travaillent beaucoup (1).

6. Est-ce qu’Elena est une bonne élève? Expliquez avec une citation. (3 marks)
•   Oui (1), Elena est une bonne élève.
•   Cécile, sa camarade, dit, “Sérieusement, elle s’en sort super bien donc j’ai confiance (1) OR Elle peut avoir le bac tranquille (1).
•   On fait des choses en cours qu’elle n’a jamais fait et elle y arrive mieux (1) OR Elle a des meilleures notes!” (1)

QUESTIONS for 08/07/2019 8)
LINK: https://www.francetvinfo.fr/sante/environnement-et-sante/cancer-de-plus-en-plus-de-femmes-touchees_3517729.html

QUESTIONS Answer in full sentences in ENGLISH.
1.   What is the general trend of cancer rates in women and men in the period 1990-2018? (5 marks)
2.   Compare the rates of lung cancer in women nowadays to the rates 20 years ago. (2 marks)

QUESTIONS: Answer in full sentences in FRENCH.
3.   Comment change la mortalité des femmes touchées par le cancer du sein? (1 mark)
4.   Comment change la mortalité des femmes touchées par le cancer du col de l’utérus? Qu’est-ce que la tranche d’âge la plus affectée? Pourquoi? (3 marks)

QUIZLET: https://quizlet.com/_6urbrn (only 15 terms!)

BONUS: French Youtuber of the week is… Studio Bagel! They’re a channel that does a lot of funny and high-quality skits, again in French with English subtitles (bless). This is actually the first ever French Youtube video I watched: “Déjà Vu” https://www.youtube.com/watch?v=w_lz1Nc-AOY
« Last Edit: July 15, 2019, 04:54:47 pm by jessicah_atarnotes »

jessicah_atarnotes

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: +17
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #11 on: July 08, 2019, 07:27:08 pm »
+2
J'aime beaucoup ton question! Je voudrais demande la même question, aussi. Dans mes réponses au-desus, j'ai essayée de changer les mots de la questions un peu, est-ce que ça vraiment nécessaire, comme j'ai entendu? Si oui, est-ce que tu a des conseils?

Chers rzerbe et mada,

Merci beaucoup pour vos bonnes questions, et pour votre participation à ces éxercises! Ma réponse à votre question est non, à mon avis ce n’est pas du tout nécessaire d’utiliser des synonymes dans vos responses. Ma raison est qu’en les utilisant, vous risquez de ne pas mentionner certains mots-clés, pour lesquels vous recevez des marques cruciales! En plus, vous risquez de perdre des marques pour la grammaire incorrecte, même si votre réponse est correcte.

Donc, à mon avis, n’utilisez pas de synonymes. Vous avez beaucoup d’opportunités plus tard dans vos rédactions pour montrer votre vocabulaire excellente. J’espère que cette response vous satisfait! Et n’hésitez pas à me poser plus de questions :)

mada

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: 0
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #12 on: July 09, 2019, 05:32:12 pm »
+2
Voilaà mes réponses! :)

QUESTIONS Answer in full sentences in ENGLISH.
1.   What is the general trend of cancer rates in women and men in the period 1990-2018?
The rate of women being hit by liver, lung or pancreas cancer have increased. Before, men were hit by them more than women.
2.   Compare the rates of lung cancer in women nowadays to the rates 20 years ago.
The rate of women being hit by lung cancer has increased by 3.5% and became an obvious risk, unlike before.

QUESTIONS: Answer in full sentences in FRENCH.
3.   Comment change la mortalité des femmes touchées par le cancer du sein? (1 mark)
La mortalité des femmes frappées par le cancer du sein a baissé par 1,3% par an.
4.   Comment change la mortalité des femmes touchées par le cancer du col de l’utérus? Qu’est-ce que la tranche d’âge la plus affectée? Pourquoi? (4 marks)
La mortalité des femmes touchées a baissé par plus que 2%, particulièrement chez les femmes qui sont entre les années 50 et 60 ans, parce qu'elle rechignent plus d'autres femmes à se dépister.

Merci encore pour votre effort :) c'est plus gentil.

Remy33

  • Forum Regular
  • **
  • Posts: 94
  • I don't like food, I love it.
  • Respect: +53
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #13 on: July 10, 2019, 05:22:53 pm »
+1
Bonjour! Je n'étudie pas le francais pour VCE masi j’étudie pour le plaisir.
I'm nowhere near VCE level in French but I've been casually studying in my own time and want to give the English-response questions a crack. (Not even gonna try the French ones lmao)


1.   What is the general trend of cancer rates in women and men in the period 1990-2018?
From 1990-2018, cancer rates increased by 5.3% (lung cancer); 3.8% (pancreas) and 3.5% (liver) among women. Rates were previously higher for men.

2.   Compare the rates of lung cancer in women nowadays to the rates 20 years ago.
Nowadays rates of lung cancer for women are 5.3% higher than what it was 20 years ago.

Merci beaucoup :)
<  VCE  2018 – 2019  >
Portuguese  42  |   Russian  35  |  Chinese  36  |  English  50   |  Global Politics  46  |  Methods  41
99.40 ATAR

<  Monash  2020 – 2023   >
B Global Studies  Int'l Relations  |  B Commerce  Economics 

jessicah_atarnotes

  • Adventurer
  • *
  • Posts: 14
  • Respect: +17
Re: French Listening/Reading Exercise (Updates every Monday)
« Reply #14 on: July 15, 2019, 06:06:45 pm »
+4
Happy Monday guys! And awesome effort, mada and Remy33! As per usual, answers to last week's questions are under the "Spoilers" tab:

ANSWERS TO 08/07/2019

Spoiler
QUESTIONS: Answer in full sentences in ENGLISH.
1.   What is the general trend of cancer rates in women and men in the period 1990-2018? (5 marks)
Between 1990 and 2018, the rates of lung, pancreatic and liver cancer increased by 5.3%, 3.8% and 3.5% respectively in women (3). These cancers used to be more prevalent in men (1) but are more prevalent in women these days (1).

2.   Compare the rates of lung cancer in women nowadays to the rates 20 years ago. (2 marks)
At the current rate, lung cancer will be the leading cause of cancer-related death in women (1), whereas twenty years ago it posed only a moderate risk (1).

QUESTIONS: Answer in full sentences in FRENCH.
3.   Comment change la mortalité des femmes touchées par le cancer du sein? (1 mark)
La mortalité des femmes touchées par le cancer du sein est en baisse, 1.3% par an (1).

4.   Comment change la mortalité des femmes touchées par le cancer du col de l’utérus? Qu’est-ce que la tranche d’âge la plus affectée? Pourquoi? (3 marks)
La mortalité des femmes touchées par le cancer du col de l’utérus baisse 2% par année (1). La tranche d’âge la plus affectée est les femmes qui ont entre 50 et 60 ans (1), parce qu’elles rechignent à se faire dépister (1).


QUESTIONS FOR 15/07/19 8)
LINK: https://www.francetvinfo.fr/culture/musique/rap/avec-son-premier-album-studio-chilla-veut-se-faire-une-place-dans-le-rap_3535619.html

QUESTIONS Answer in full sentences in ENGLISH.
1.   What is “Mün”? (1 mark)
2.   What is Mün’s message? (1 mark)
3.   What is Chilla’s professional goal? (2 marks) 

QUESTIONS Answer in full sentences in FRENCH.
4.   “Chilla est une artiste amatrice.” Vrai ou Faux? (2 marks)
5.   Est-ce que Chilla aime le rap? Pourquoi? (4 marks)
6.   De quoi parle Chilla dans sa musique? (2 marks)

QUIZLET: https://quizlet.com/_6v5n3g (only 10 terms!)

BONUS: I’m really going on a YouTuber spree here…what can I say, watching these really helped me improve my French. Check out Natoo’s video, “Avoir 2 chiens”, here: https://youtu.be/oMce2EFpfuk